Mai devreme sau mai tarziu, trebuie sa va inlocuiti anvelopele.

Recomandarea noastra:

Asigurati-va ca toate anvelopele vehiculului provin de la acelasi producator si au acelasi profil al caii de rulare.

Momentul cand se inlocuieste o anvelopa este o decizie de care este responsabil proprietarul vehiculului. Acesta trebuie sa aibe in vedere factori precum conditiile in care a fost exploatata anvelopa, modul cum a fost intretinuta, inspectia vizuala si performantele dinamicii acesteia. Clientul trebuie sa consulte un service profesionist de anvelope atunci cand are intrebari despre utilizarea anvelopei.

Anvelopele trebuie scoase din uz din diverse motive, cum ar fi uzura acestora pana la nivelul minim acceptat, deteriorari sau accidente (pene, taieturi, lovituri, fisuri, galme, sub-presiune, suprasarcina). Din aceasta cauza, anvelopele, inclusiv cea de rezerva, trebuie sa fie inspectate regulat la fiecare doua saptamani. Inspectia periodica contribuie foarte mult la prelungirea duratei de viata a acestora. Daca identificati sau suspectati o deteriorare, Continental va recomanda sa apelati pentru o verificare profesionista la un service specializat.



Alegere si Utilizare

Alegerea anvelopei trebuie facuta in conformitate cu echipamentul de origine al automobilului (cel definit de constructor sau de un organism oficial). Orice alta alegere trebuie agreata de un profesionist care va fi in masura sa propuna solutii adaptate, respectand legislatia in vigoare.

O anvelopa second-hand trebuie verificata de un profesionist inainte de montare.

Este recomandat sa montati pe aceeasi osie doua anvelope identice (aceeasi marca, acelasi profil ...)

In cazul in care inlocuiti doua anvelope, este recomandat sa le montati pe cele noi (sau cele mai putin uzate) pe rotile din spate.

Pentru echiparea de iarna, este recomandat sa montati patru anvelope de iarna (in special pentru anvelopele cu "tinte").

Nu folositi anvelope care nu respecta presiunea optima sau anvelope cu indici de viteza si sarcina superiori celor indicati.

O roata de rezerva temporara nu trebuie folosita in mod regulat si pe o perioada de timp indelungata.



Consultanta in vederea alegerii anvelopelor potrivite autoturismului dvs. in functie de anotimp, modul de exploatare, stil de conducere, performantele dinamice ale autoturismului.

Montat anvelope:

-Anvelopele cu banda de rulare directionala sunt concepute sa functioneze si sa aiba performante maxime, prin montarea intr-o anumita directie data. De obicei pe flancuri se gasesc sageti indicatoare de sens.
Daca sunt montate invers anvelopele nu vor mai avea aceleasi performante, iar riscul de uzare prematura si neuniforma creste dramatic.

- Anvelope cu banda de rulare unidirectionala sunt concepute sa functioneze si sa aiba performante maxime prim montarea pe o anumitra parte. Pe flancurile anvelopei se gasesc indicatori de pozitie.(inside sidewall sau outside sidewall).
Daca sunt montate invers, anvelopele nu vor mai avea aceleasi performante, iar riscul de uzare prematura si neuniforma creste dramatic.

- Anvelope Run Flat - le gasim pe piata sub diferite nume in functie de producator.
Exemple: Bridgestone RFT (Run Flat Tire), Dunlop DSST (Dunlop Self-Supporting Technology), Firestone RFT (Run Flat Tire), Goodyear EMT (Extended Mobility Technology), Kumho XRP, Michelin ZP (Zero Pressure), Pirelli RFT (Run Flat Technology) si Yokohama Run Flat.
Anvelopele Run Flat sunt concepute sa poata rula in conditii de securitate cu presiune zero pe o distanta de 50 km cu o viteza mxima de 90km/h. Este obligatoriu ca janta sa aiba instalat un sensor de monitorizare a presiunii astfel incat conducatorul automobilului sa stie exact momentul cand roata a facut pana. Rularea pe o distanta mai mare decat cea stabilita de producator duce inevitabil la distrugerea acesteia.
Autoturismele fara roata de rezerva sunt dotate uzual cu anvelope Run Flat.

- Anvelope PAX SYSTEM - conceptie Michelin - Flat sunt concepute sa poata rula in conditii de securitate cu presiune zero pe o distanta de 200 km cu o viteza maxima de 80km/h. Este obligatoriu ca janta sa aiba instalat un sensor de monitorizare a presiunii astfel incat conducatorul automobilului sa stie exact momentul cand roata a facut pana. Rularea pe o distanta mai mare decat cea stabilita de producator duce inevitabil la distrugerea acesteia.

Optimizarea ansamblului anvelopa-janta

Daca ati echilibrat rotile, iar la viteze mari inca mai sesizati mici vibratii ale volanului, atunci problema poate fi rezolvata prin optimizarea ansamblului anvelopa-janta. Aceasta inseamna ca suprafata cea mai grea a anvelopei va fi pusa cu un defazaj de 180 grade fata de cea mai grea suprafata a jantei.

 

Durata de utilizare

Durata de utilizare a anvelopelor variaza si este imposibil de estimat. Anvelopele au in compozitie diferite materii si amestecuri de cauciuc. Acestea evolueaza in timp in functie de conditiile climatice, conditiile de depozitare si de utilizare (sarcina, viteza, presiune, intretinere...), conditii la care anvelopele sunt supuse de-a lungul vietii lor.

De aceea, recomandam soferilor sa fie atenti la aspectul exterior al anvelopelor la orice pierdere de presiune sau manifestare anormala (vibratie, zgomot...) care ar putea implica inlocuirea lor.

Pe langa inspectiile periodice si ajustarile de presiune, este recomandat ca toate anvelopele (inclusiv cele care echipeaza rotile de rezerva, remorcile, rulotele si camping-car-urile) sa fie verificate de un profesionist. Acesta va evalua posibilitatea de a fi folosite sau nu in continuare.

Dupa 5 ani de utilizare a anvelopelor, aceasta inspectie trebuie facuta cel putin o data pe an. In caz contrar, urmati recomandarile constructorului privind inlocuirea echipamentului deorigine.

Pentru a fi precauti, daca anvelopele nu au fost inlocuite inainte de 10 ani de la data fabricatiei si chiar daca nu par a fi uzate, se recomanda schimbarea cu anvelope noi.



Imediat ce temperatura a scazut sub +7 grade Celsius montati anvelopele de iarna.

Odata cu apropierea iernii, soferii se confrunta cu schimbari rapide in ceea ce priveste starea vremii. Daca vreti sa va convingeti, ascultati prognozele meteo. Meteorologii prognozeaza o combinatie de zapada, gheata, ploaie si vreme uscata. Pentru a face fata acestor conditii diverse de drum, soferii au nevoie de anvelope de iarna pe care se pot baza.

Asadar, daca termometrul arata sub +7 grade Celsius - e vremea ca anvelopele dumneavoastra de vara sa-si ia concediu. Iarna, drumurile vor fi in mod normal ude si alunecoase, iar anvelopele de iarna pot asigura o mult mai buna aderenta in aceste conditii decat anvelopele de vara. Pentru propria dumneavoastra siguranta, va recomandam sa va montati anvelopele de iarna inaintea inceperii sezonului rece.lop



Intretinere si Depozitare

Aceste operatiuni trebuie efectuate:
- intr-un loc aerisit, uscat si racoros, la adapostul oricarei surse de lumina de soare si ferite de intemperii.
- departe de orice substanta chimica, solventi sau hidrocarburi susceptibile de a degrada calitatea amestecului de cauciuc.
- departe de orice obiect ascutit care ar putea intepa anvelopa (varfuri de metal, lemn...).

Nu le depozitati una peste alta timp indelungat decat daca anvelopele sunt montate pe jante si umflate. Evitati sa depozitati diverse obiecte pe anvelope.

Evitati proximitatea oricarei flacari sau obiect incandescent, material care ar putea provoca scantei sau descarcari electrice (de ex.: incarcatoare de baterii).

Este recomandata utilizarea manusilor de protectie in timpul manevrarii anvelopelor.

Sursa: michelin.ro / continental.ro